Rögtön az elején hadd oszlassak el egy tévhitet:
a Pinterest nem közösségi média!
Ugye, hogy máris jobb? A Pinterestet nem arra a polcra kell felraknod, ahol a Facebook, Instagram, Tik Tok, Twitter és LinkedIn oldalaid sorakoznak.
A Pinterest egy vizuális kereső platform.
Leinkább egy weboldalhoz hasonlítanám, amit elláttak a megfelelő kulcsszavakkal, a megfelelő helyeken és ezért sokan rátalálnak. A Pinterest pontosan így működik.
A Pinteresten a fókusz a kulcsszavakon van.
A Pinterestnek nem az az érdeke, hogy a saját felületén tartson. Nem nehezíti meg a felhasználók dolgát azzal, hogy a külső oldalakra mutató linkeket tartalmazó posztokat hátrébb sorolja, mint a Facebook, vagy azzal, hogy mindössze egy helyen lehet linket elhelyezni, mint az Instagramon. A Pinterestnek pont az a célja, hogy forgalmat tereljen a honlapodra vagy a blogodra. Ezt pedig a megfelelő kulcsszavakkal és a pinjeidbe rakott egyedi linkekkel érheted el. Sőt, ha jól csinálod, akkor a weboldalad még a Google-on is előrébb kerülhet a találatok között, hiszen a világ legnagyobb kereső platformja indexeli a Pinterest oldalakat.
Most biztosan azt gondolod, hogy mindez nem mehet hirdetések nélkül. De igen! Viszont azt is tudnod kell, hogy
a Pinterest nem sprint, hanem maraton.
Kitartó és következetes pineléssel minimum 3, de inkább 6 hónap szükséges ahhoz, hogy a Pinterest profilod kellőképpen felfusson és számottevő organikus forgalmat vigyen a weboldaladra, illetve elkezdjen számodra bevételt generálni. Ha ennél gyorsabban kell eredményeket elérned, na akkor jönnek a hirdetések! De nem mindegy, hogy milyenek!
A Pinterest hirdetések ún. native típusú hirdetések, vagyis beolvadnak a környezetükbe, ezért nem intézheted el egy újsághirdetésből készített mutációval. Mint ahogyan azzal sem jársz jól, ha pl. a meglévő Instagram képeidet pineled a Pinterest tábláidra.
A Pinteresten kulcsfontosságú a vizuális megjelenés.
A Pinterest olyan, mint egy szoba, amelynek a falán sok-sok parafatábla sorakozik. Mindegyik táblának adhatsz egy témát és mindegyikre olyan képeket tűzöl ki, amelyek az adott témához kapcsolódnak. És vajon ki szeretne homályos, semmitmondó, nem túl esztétikus képeket nézegetni a saját szobája falán? Senki! Ezért kell arra törekedned, hogy a te képeid (a Pinteresten: pinjeid) kitűnjenek a tömegből, vonzóak legyenek, amire érdemes rákattintani, amit érdemes elmenteni (a Pinteresten: pinelni). Később (vagy akár azonnal) ezek a pinelések konvertálódnak vásárlássá.
Amiért még szeretem a Pinterestet:
-
A Pinterest még felfedezetlen marketing platform.
-
A Pinterestet céltudatosan használják az emberek.
-
A Pinterest keresések 97%-a márkafüggetlen, így ismeretlenként is sikereket érhetsz el.
-
A Pinterest nem a magamutogatásról szól, hanem a termékedről, szolgáltatásodról, a felhasználók nem rád kíváncsiak, hanem a megoldásokra, amit nyújtasz nekik.
-
A Pinterest kiváló platform e-mail címlista építésére is.
-
A Pinteresten a régi pinek is folyamatosan „dolgoznak”, nem tűnnek el a süllyesztőben, mint a Facebook vagy Instagram posztok.
-
A Pinteresten a hirdetések is „örökké élnek”, hiszen azok is pinelhetők.
Lennének még kérdéseid?
Ha még mindig maradtak benned kérdőjelek, keress meg bátran az elérhetőségeimen!
Ha pedig megszületett benned az elhatározás, hogy ezúttal szeretnél a többiek előtt járni, amit anno a Facebook és Instagram esetében esetleg elmulasztottál, akkor nézd meg, hogy miben is tudok neked segíteni, hogy beindítsuk a Pinterest marketingedet!