„Szerinted érdemes a Pinteresttel foglalkoznom?”
„Lehet a Pinteresten eladni?”
„Megéri a befektetett energiát egy Pinterest üzleti oldal működtetése?”
Ilyen és ehhez hasonló kérdésekbe futok bele mostanában. Vagy csak jobban meghallom, mióta Pinterest marketinggel foglalkozom.
Szóval 10+1-nél több okot is fel tudnék sorolni, hogy miért igen, igen és igen a válasz a fenti kérdésekre. De maradjunk most csak 10+1-nél!
1. A Pinterest a világ elsőszámú vizuális keresője
És a harmadik legnagyobb kereső platform a Google és a YouTube után. Szerintem ezt kár is tovább ragozni.
2. A felhasználók konkrét célokkal érkeznek a Pinterestre
Ellentétben a Facebookkal, ahol az emberek többnyire céltalanul görgetik az üzenőfalat és alapvetően kapcsolattartásra használják, vagy az Instagrammal, ami a szórakozást biztosítja számukra, a Pinterestre a felhasználók valamilyen konkrét céllal érkeznek. Új ötleteket keresnek például az adventi koszorú elkészítéséhez, inspirálódni szeretnének az új konyhabútor megvásárlása előtt vagy konkrét vásárlási szándékuk van. Céljaik eléréséhez először a keresősávot használják, akárcsak a Google esetében. És ha te is fenn vagy a Pinteresten, akkor már csak a megfelelő kulcsszavak használata kell ahhoz, hogy a felhasználó képfolyamában a te terméked, szolgáltatásod vagy blogcikked is megjelenjen.
3. A pinterestezők 50%-a vásárlási céllal érkezik a platformra
Igen, ez pontosan azt jelenti, ami ide van írva. A felhasználók 50%-a valaminek a megvásárlásán töri éppen a fejét, amikor megérkezik a Pinterestre. Tudod mekkora ez az arány a második helyezett Facebook esetében? Mindössze 15%... (eMarketer.com, 2019. feb.)
4. 1,4 millió magyar érhető már el a Pinteresten
Szerintem ez az adat sem szorul igazán magyarázatra. Azt azért fontos tudni, hogy a pinterestezők 78,2%-a nő. (Hootsuite, 2021)
5. A Pinterest keresések 97%-a márkafüggetlen
Ez azt jelenti, hogy nem az XY márkájú lámpát keresik a felhasználók a platformon, csupán a lámpa szóra keresnek rá. Hogy ez miért jó neked? Mert teljesen ismeretlen brandként is esélyed van arra, hogy népszerűvé váljon a terméked vagy a szolgáltatásod. Csak azt kell elérned, hogy az adott kulcsszóra minél többször megjelenj a felhasználók képfolyamában.
6. A Pinterest kiváló felület címlista építésére is
Van egy jó csalid és mellé egy tartalmas blogod? Akkor minden a rendelkezésedre áll ahhoz, hogy sikeresen építsd az adatbázisodat a Pinteresten. Nincs más dolgod, mint pineket készíteni azokhoz a blog bejegyzéseidhez, amelyekbe beágyaztad a csali feliratkozás lehetőségét. És ha a csalid elavul? Semmi gond, csak törlöd a blogbejegyzéseidből, de a tartalom és így a pinjeid is tovább élnek majd, folyamatosan forgalmat terelve az oldaladra.
7. A Pinterest kiváló forgalomterelő eszköz bloggerek számára
Bizony, a Pinterest nem csak arra jó, hogy eladj rajta valamit! Ha te blogot vezetsz, a Pinterest akkor is a barátod. Készíts pineket a blogbejegyzéseidhez, egyhez akár többet is, csináld mindezt kitartóan 3-6 hónapig és csak figyeld, ahogy pörögnek a számok az analitikában a Pinterest, mint forrás oldal mellett.
8. A Pinteresten a pinek örökké élnek
Tudod mennyi ideig él egy Facebook poszt? Statisztikák szerint kb. fél órát. És egy Instagram poszt? Annak néhány órás élete van. Ezzel szemben a Pinterest pinek örökké élnek, hiszen a keresések során a régi pineket ugyanúgy hozza találatként a rendszer, mint az újakat (ne feledd, a kulcsszavakon van a hangsúly!), ráadásul a felhasználók elmenthetik azokat a saját tábláikra. Sőt, a hirdetésekkel ugyanez a helyzet: táblákra mentve tovább élnek azután is, hogy már nem fizetsz a megjelenéséért. Lehet, hogy valaki már évekkel azelőtt gyűjti az ötleteket az álomkonyhájához, hogy az megvalósulna, és amikor eljön az idő, a te pined ott lesz az ő tábláján, és könnyen lehet, hogy azt választja majd, amikor végre vásárlásra kerül a sor.
9. A Pinterest esetében nem kell mindig online lenned
A Pinterest nem a magamutogatásról szó. Bocsi, ha most csalódást okozok, de a Pinteresten senki nem kíváncsi rád. A felhasználókat az érdekli, hogy milyen megoldásokat tudsz kínálni a problémáikra, milyen ötletekkel tudsz szolgálni számukra. Ezért nem is kell mindig jelen lenned. Csak rendszeres időközönként, kitartóan pinelj és aztán hagyd, hadd dolgozzanak a pinjeid helyetted. Nem kell komment áradatra számítanod, amit folyamatosan kezelned kell és üzenetek százaira sem kell válaszolnod. Jól hangzik, ugye?
10. A Pinterest még felfedezetlen marketing platform
Ha anno lekéstél a Facebookról és az Instagram profilod létrehozásánál sem léptél időben, akkor itt az alkalom, hogy egy robbanás előtt álló marketing platformon (ez lenne a Pinterest) az elsők között legyél jelen. Most még kicsi a zaj, kevés az üzleti célú felhasználó, könnyebben és gyorsabban tudsz eredményeket elérni. Ne várj túl sokáig!
+1 A Pinterest „az internet utolsó pozitív zuga”
A Pinterest nagyon sokat tesz azért, hogy pozitív hangulatú platform maradjon. Úgy gondolják, hogy a közösségi médiumokra jellemző düh és megosztottság csak tovább görgetésre és trollkodásra ösztönöz, nem pedig vásárlásra. A Pinteresten éppen ezért nem engedélyezettek a politikai hirdetések sem. A Pinterest „harca” a közösségi médiára jellemző negativizmus ellen sikeresnek bizonyul: a felhasználók 91%-a gondolja úgy, hogy a Pinterest egy pozitív hely.
Comments