A pin készítés nem bonyolult dolog. A sikeres pin készítéshez is csupán néhány szabályt kell betartani. Ne félj tőle, mert nem lehet elrontani! Az egyetlen hiba, amit véthetsz, ha neki sem kezdesz. Ne aggódj, az első pinjeit mindenki csúnyának látja, csak ne add fel!
De hogy könnyebbé tegyem neked az első lépéseket, összegyűjtöttem azt a 10 dolgot, amire érdemes odafigyelned a pin készítés során. Ha ezeket betartod, a pinjeid idővel nemcsak egyre szebbek lesznek és egyre kevesebb idő alatt készülnek el, de egyre több forgalmat is generálnak majd neked.
1. Legyen célod!
Minden egyes pin készítésekor határozd meg annak mini célját! Mit szeretnél vele elérni, milyen feladatot szánsz neki? Vigyen forgalmat a blogodra? Adjon el egy terméket a webshopodból? E-mail címeket szeretnél vele gyűjteni? Ha tartalom tervet készítesz, legyen benne egy oszlop, ahová a pinek céljait írod és miközben készíted őket, mindig az lebegjen a szemed előtt!
2. Álló formátumot használj!
Ez a blogposzt affiliate linket tartalmaz, ami azt jelenti, hogy ha ezen a linken keresztül vásárolsz, azután én egy kis jutalékot kapok, de ez számodra nem jár plusz költséggel. Kattints ide és olvasd el az Affiliate Tájékoztatómat!
Biztosan feltűnt már, hogy a Pinteresten a pinek álló formátumúak. Ez nem véletlen! Globálisan a felhasználóknak kb. 70%-a, hazai viszonylatban 50-60%-a ugyanis mobilon használja a Pinterestet. Ahhoz pedig, hogy a telefon álló képernyőjét maximálisan ki tudjuk használni, álló pineket használunk. Kövesd a 2:3 arányt, de ebben segít neked a Canva, hiszen ott mindig a Pinterest által ajánlott méretezést találod. Egyedül az ötletpinek mérete tér el egy kissé. Találkozhatsz a Pinteresten egészen hosszúkás pinekkel is, főleg infografikák esetében, de ez sem a legjobb megoldás, mert mobilon már nem jelenik meg jól. És van itt még valami. Az a fránya algoritmus! Mert ha van egy jól kulcsszavazott négyzetes kép és egy ugyanolyan jól kulcsszavazott álló kép, akkor az állót fogja előrébb sorolni a találatok között. Tudom, egyszerűbb az Instára készített négyzetes fotót vagy a Facebookra tervezett fekvő képet pinelni, de ne tedd! A Canva-val egy gombnyomás átméretezni és néhány további kattintással már felirat és logó vagy webcím is kerülhet rá. Így már Pinterest-kompatibilis a pined.
3. Legyél beazonosítható!
Ha van egy kidolgozott arculatod, egy logód, színek és betűk, amelyeket mindig használsz, azt tartsd meg a Pinteresten is! A márkád épülését nagyon jól tudja segíteni, ha következetesen használod az arculati elemeidet a pineken, így egy idő után már a designról felismerhetővé válik a tartalmad és könnyebben kiszúrja a felhasználó a képfolyamban.
4. Inkább egy saját fotó mint sok stock!
A legtöbb esetben a pineken szerepel egy fotó vagy videó, hiszen a Pinterest egy vizuális kereső, fontos a szép design, de a kevesebb néha több. Jobban működnek azok a pinek, amelyen egy darab fotó szerepel és nem több kicsi. Továbbá törekedj arra, hogy minél inkább saját kép- és videóanyaggal dolgozz! A legtöbben Canva-ban készítjük a pineket és ugyanabból a képadatbázisból (=stock fotó készletből) dolgozunk, kicsi tehát az esélye annak, hogy a fotó, amit onnan használsz, először kerül feltöltésre a Pinterestre. Márpedig a Pinterest szempontjából részben az új fotó jelenti az új tartalmat.
5. Feliratozz!
A felhasználók azért érkeznek a Pinterestre, hogy választ kapjanak a kérdéseikre, megoldásokat találjanak a problémáikra, inspirációkat szerezzenek jövőbeni terveikhez. És te szeretnél lenni, aki megadja a válaszokat, megoldja a problémákat és inspirál, igaz? Mondok… bocs, írok egy példát: tegyük fel, hogy újra szeretnéd csempézni a fürdőszobádat. Rákeresel Pinteresten és két találatot kapsz (nyilván sokkal többet, de a példa kedvéért most maradjunk a kettőnél). Az egyiken nincsen semmi, a másikon ez áll: 5 tipp, hogyan válassz tartós csempét. Te melyikre kattintanál rá? És van itt még egy fontos dolog: olvashatóság mindenek előtt! A Pinterest felhasználók szeretik a cirádás betűket. Te is? Semmi gond, mindaddig, amíg ez nem megy a felirat olvashatóságának rovására, ezt mindig tartsd szem előtt.
6. Használd a kulcsszavaidat!
A kulcsszó a Pinterest alfája és omegája. Az algoritmus pedig olyan okos, hogy a pin design-ban is tud olvasni. Érdemes tehát a kulcsszavaidat a pin feliratokban is használni.
7. Logót vagy webcímet minden pinre!
Az egyik legfőbb arculati elemed a logód, legyen hát rajta minden pineden, amit időnként helyettesíthetsz a webcímeddel. Csak arra figyelj, hogy ne a jobb alsó sarokba kerüljenek! A logót és a webcímet is diszkrét méretben használd, nem kell már messziről üvöltenie a pinről.
8. Buzdíts cselekvésre!
Hallottál már a call-to-action (CTA) kifejezésről? Nos, Pinteresten is egyre inkább szükségessé válik, hogy cselekvésre buzdító feliratokat helyezzünk el a pineken, kvázi megmondjuk a felhasználónak, hogy mit kell csinálnia a pinnel. Tudom, ez elég rosszul hangzik, de hidd el, hogy ezek a kis szavacskák csodára képesek. Mik lehetnek ezek? Blog bejegyzés esetén próbálkozhatsz az „Olvasd el!” vagy simán a „Blog” felirattal. Webáruház esetén használhatod a „Rendeld meg!”, „Nézz körül!” vagy „Vedd meg online!” kifejezéseket. Ha pedig e-book feliratkozókat gyűjtesz, vesd be a „Töltsd le most!”, „Regisztrálj és küldöm!” vagy „Ingyenesen letölthető” mondatokat.
9. Tesztelj!
Ha készítesz egy pint, készíts belőle azonnal további 1-2 verziót. Legyen kicsit más az elrendezés, írd át a feliratot, használj benne másik kulcsszót, cseréld le a fotót, az új változatoknak csak a kreativitásod szabhat határt. Pineld mindegyiket és nézd meg, melyik működik jobban. A jól teljesítőket tartsd meg és készíts mellé néhány újat. Ha így teszel, néhány hónap alatt kialakíthatsz magadnak egy pin design sablonkészletet, amivel hatékonyabbá teheted a pinjeid készítését.
10. Kísérd figyelemmel az analitikát!
Legalább havonta egyszer szánj időt arra, hogy elemezd a legjobb pinjeidet oldalletöltés, kimenő kattintás és mentés alapján, illetve ha mérsz konverziót, akkor a legjobban konvertáló pineket is vedd számba. Ez nagy segítséget jelent számodra a pin design tesztelés során is.
A Pinterest még robbanás előtt álló marketing platform. Kezdd el használni mihamarabb és légy te az első a területeden, akinek a tartalmai „ellepik” a Pinterestet! Ha szeretnél még többet megtudni a Pinterestről, olvasd a blog bejegyzéseimet hétről hétre és kövesd a @redpinmarketing oldalt a Pinteresten!
Bình luận