top of page
Search

6 tévhit a Pinteresttel kapcsolatban


Amióta Pinterest marketinggel foglalkozom, számtalan tévhittel találkoztam az oldallal kapcsolatban. A Pinterest működése eltér a megszokottól, az újtól pedig természetes, hogy tartunk, és egyszerűbb kifogásokat gyártani mintsem elkezdeni használni. Ezekből alakulnak ki a tévhitek.



Néhány falat igyekszem most ledönteni, de elsősorban azt szeretném elérni, hogy légy nyitott a Pinterest irányába, mert lehet, hogy pont ez a te „aranybányád”, a gyógyír a Facebookból és az Instagramból való kiábrándultságodra vagy a TikTok – amelynek hevesen ellenállsz – lehetséges alternatívája számodra. Figyelj azonban arra, hogy közösségi médiát sose hirtelen felindulásból válassz, hanem megalapozott és megfontolt döntéseket követően!


X Mindenképpen kell hozzá blog


Mindenkit arra ösztönzök, hogy vezessen blogot a weboldalán. Nem csak a Pinterest miatt, más okokból is. Bizalmat ébreszthet a vevőidben, szakértőnek tűnhetsz fel a szemükben, SEO szempontból is fontos szerepe van és igen, a Pinteresten is jól fel tudod használni a blogodra gyártott tartalmat. A Pinterest azonban bizonyos esetekben blog létezése nélkül is remekül működik. Ha például van egy webáruházad, sok-sok termékkel, akkor bőven van tartalmad ahhoz, hogy folyamatosan friss pineket tudj készíteni a profilodra.


X Csak képeket lehet feltölteni, pedig a videóé a jövő


A Pinterestre jó ideje már nem csak statikus képtartalmakat, hanem videókat is feltölthetsz. Ráadásul ezeket ugyanúgy elláthatod linkkel, mint a fotós pineket, direkt módon terelve a forgalmat a weboldaladra. Tehát elő a mobiloddal, jöhetnek az oktató videók, a termékbemutatók, az unboxing felvételek, vagy használd a már meglévő TikTok videóidat, Insta és Facebook story-kat, Reelseket, YouTube shortokat és a többit.


X A Pinterest egy social media felület


Nem, vagyis nem egyértelműen. A Pinterest elsősorban egy kereső platform, ráadásul egy vizuális kereső platform. A felhasználók alapvetően nem azért használják, hogy szociális életet éljenek rajta mint a Facebookon vagy, hogy képeket nézegessenek rajta, mint az Instán. Na, jó egy kicsit arra is. De alapvetően azért pinteresteznek, mert keresnek valamit: egy ötletet, egy megoldást, egy kis ihletet, inspirációt valamihez. Ha azt szeretnéd, hogy rátaláljanak a tartalmadra, akkor használnod kell azokat a kulcsszavakat, amikre a felhasználók a leggyakrabban keresnek. Mindemellett persze lehet már a Pinteresten tetszést kifejezni, követni, kommentelni stb., ezért leginkább social-search platform elnevezéssel illethetnénk.



X Egy újabb felület, amire extra tartalmat kell gyártani


Ezt már részben cáfoltam a második tévhitnél. Ha csak ez tart vissza a használatától, akkor először gondold végig, hogy mennyiféle tartalmat gyártasz. Van Facebook és Instagram oldalad? Fenn vagy a TikTokon? Posztokat írsz, videókat készítesz? Van egy termék-webáruházad vagy szolgáltatásaid? Készítettél e-bookot? Gyártasz podcastot? Netán vezetsz blogot? Ha csak kettőre is igen a válaszod, máris rengeteg tartalommal rendelkezel ahhoz, hogy elindulj Pinteresten. A Pinterestre ugyanis nem feltétlenül kell friss tartalom. Feldolgozhatod pin formájában egy két évvel ezelőtti blogbejegyzésedet is, ha még most is aktuális. Az e-bookodban is biztosan van még potenciál, hogy újabb feliratkozókat gyűjts vele, nosza, készíts ahhoz is egy pint. Ráadásul egyetlen tartalomhoz akár több pint is készíthetsz. Egy dologra figyelj csak: a pinek mérete 2:3 arányú legyen, mert az algoritmus a szabványos méretű pineket előrébb sorolja a találatok között, illetve mobilon is jobban mutatnak, márpedig a pinterestezők kb. háromnegyede a mobilján használja a felületet.


X Csak néhány szakterületen működik jól


Igen, valóban vannak olyan szakterületek (pl. divat, lakberendezés, gasztronómia, DIY), ahol jobban működik a Pinterest, azaz hamarabb építhető fel egy sikeres profil. De számos olyan terület van, amire nem is gondolnál, pedig igenis van keresnivalója a Pinteresten. Emlékezz csak a harmadik tévhitnél leírtakra: a felhasználók keresnek valamit. Ugyanúgy kutatnak a kiégés jelei után a Pinteresten, mint jógapózok vagy növénytársítások után. Tehát coach-ként, jógatanárként vagy kertészként is elérheted a célcsoportodat.


X Nem lehet rajta értékesíteni


A Pinterest az egyik leginkább alulértékelt platform, ha értékesítésről van szó, ám azok, akik már használják, pontosan tudják, hogy a Pinterest az egyik titkos e-commerce fegyver. Egy ajándékos ügyfelem alig több mint 3 hónapos Pinterest profil építés után már havi 1,5 millió Ft-os bevételt eredeztethet a Pinterest pinek megtekintéséből. A platform fejlesztői nagyon sok energiát fektetnek abba, hogy egyszerű és élményteli legyen a vásárlás a felületen. A termékeidet tagelheted is, hogy minél inkább le tudd rövidíteni a vásárlói utat, sőt Amerikában már VR eszközökkel sminkeket próbálhatsz ki magadon vagy megnézheted hogyan mutatna a neked tetsző kanapé a nappalidban.


Ha van még benned kérdőjel a Pinteresttel kapcsolatban, ami meggátol abban, hogy élj ennek a nagyszerű felületnek a lehetőségeivel, akkor jelentkezz az 1 órás Pinterest tanácsadásomra, ahol minden maradék kételyedet igyekszem majd eloszlatni, és személyre szabottan végignézzük, hogyan lehetne a Pinterest jelenléted nem csak nagyszerű, de egyszerű is.









254 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page