A Pinterest nem közösségi média, bár mindenki azok közé sorolja. A Pinterest egy vizuális kereső platform. Az emberek azért keresik fel időről időre, hogy ötleteket, inspirációkat szerezzenek a gyerek születésnapi tortájának elkészítéséhez, a konyhaszekrény megtervezéséhez, a magaságyás készítéséhez vagy a nyári frizurához. Válaszokat, megoldásokat keresnek a jelenlegi vagy jövőbeni problémáikra.
A működése sokkal inkább hasonlítható a Google képtalálati oldalához, mint a Facebookhoz vagy az Instagramhoz és ha eképpen kezeled, máris sokkal közelebb kerülsz a Pinterest valódi lényegéhez. De lássuk, milyen üzleti célok megvalósítására is alkalmas a Pinterest!
1. Márka ismertség növelése
A Pinteresten a keresések 97%-a (!) márkafüggetlen. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók a legritkább esetben keresnek pl. IKEA konyhabútorra, csupán csak konyhabútorra. Ez azért jó hír, mert ismeretlenként, teljesen újonnan induló márkaként is sikereket érhetsz el a platformon. Arról nem is beszélve, hogy egy sokkal kevésbé zajos környezetben próbálkozhatsz, mint a Facebookon vagy akár az Instagramon. Ráadásul beelőzheted a konkurenciádat, aki lehet, hogy még nincs is jelen a Pinteresten.
2. Weboldal forgalmának növelése
A Pinterest egyik legnagyobb előnye, hogy kiválóan alkalmas forgalomterelésre. Míg a Facebook algoritmusa elérésben hátra sorolja a megosztott linkeket, az Instagram pedig jóformán nem is engedi azt, addig a Pinteresten mind a képes, mind pedig a videós pineken elhelyezhetsz linket, ami egyenesen a weboldaladra viszi a látogatót. Ezért is használják előszeretettel a bloggerek, de ugyanolyan jó szolgálatot tehet például egy webáruház forgalmának növelésében is.
3. Értékesítés
Igen, a Pinteresten keresztül sikeresen értékesíthetsz is! Mivel a felhasználók elsősorban arra használják a felületet, hogy megoldásokat keressenek az aktuális problémáikra, ha te vagy ott, aki ezt megadja neki, akkor tőled fog vásárolni. A Pinterest már most is sok funkcióval segíti a felhasználókat, hogy könnyebbé és gyorsabbá tegye a vásárlás folyamatát és a jövőben is fókuszba helyezi a vásárlói út lerövidítését, ami jó neked. Ugyanúgy létrehozhatsz már shopot a Pinteresten mint a Facebookon és az Instagramon, a pineken pedig megjelölheted a termékeidet, ezzel is segítve a vásárlási döntés meghozatalát.
4. Előrébb kerülés a Google találati listájában
A gyakran keresett kulcsszavakra nehéz előkerülni a Google találati listájában, a fizetett hirdetések pedig sokkal drágábbak ezekre a szavakra. És itt jön a trükk, amit úgy hívnak: Pinterest! Próbáld csak ki, írd be a vállalkozásod kulcsszavait a Google-ba és nagy valószínűséggel megjelenik majd az első oldalon egy Pinterest oldal. A Google ugyanis indexeli a Pinterest oldalakat. Rendszeresen kihelyezett friss tartalommal és türelemmel tehát még a Google-ban is előrébb kerülhetsz, ha a Pinterestet üzleti célokra használod.
5. E-mail lista növelése
A Pinterest tökéletes választás, ha az e-mail adatbázisodat szeretnéd növelni. A Pinterest egy forgalomterelő eszköz, a linkelt pinekkel közvetlenül a weboldaladra terelheted a látogatókat. Miért ne irányíthatnád őket a konzultációs regisztráció felületedre, az e-book letöltő oldaladra, a hírlevél feliratkozásodra? Készíts ezekhez pineket, add meg a megfelelő linket és már gyűlnek is az e-mail címek, akiket azután hírlevéllel vagy direkt ajánlatokkal kereshetsz meg.
6. Szakértői pozícionálás
Tévhit, hogy a Pinterest csak a kézzel fogható termékek népszerűsítésére és értékesítésére alkalmas felület. Emlékszel? A Pinterest felhasználók megoldásokat keresnek a problémáikra. Miért ne adhatnál tanácsot virtuális asszisztensként ahhoz, hogyan lehet sort váltani egy excel tábla cellájában vagy, hogy miként lehet „csak megtekintésre” megosztani egy linket a Canva-ban? Coachként pinelhetsz időbeosztási trükköket vagy, hogy miként vezessen be valaki egy új szokást a mindennapjaiba. Jóga oktatóként megmutathatod milyen a tökéletes „lefelé néző kutya” vagy, hogy milyen ruházatot érdemes választani ehhez a mozgásformához. Pineld magad szakértővé! A Pinteresten (most még) könnyebb, mint máshol.
7. Kapcsolatfelvétel együttműködő partnerekkel
Mivel a Pinteresten sokkal kisebb a zaj, ezért sokszor sokkal könnyebb felvenni ott a kapcsolatot influencerekkel, bloggerekkel, multicégekkel, akiket szeretnél együttműködő partnernek megnyerni.
Ha érdekelnek a Pinterestben rejlő üzleti lehetőségek, de bizonytalan vagy abban, hogy érdemes-e ezen a felületen jelen lenned és, hogy mi lehetne az a cél, amelyet kitűzhetnél magad elé, akkor jelentkezz az 1 órás Pinterest tanácsadásomra, ahol mindezt átbeszélhetjük és irányba állíthatjuk a Pinterest marketingedet.
Comentarios