Az elmúlt évek alatt sok vállalkozás létrehozta a saját Pinterest profilját. Vannak, akik a kezdetektől fogva időt és energiát áldoztak rá, ők a platform nagy nyertesei. De nincs veszve semmi, ha most kapsz észbe és szeretnéd elhagyott üzleti oldaladat felvirágoztatni. Néhány tipikus hiba elkerülésével a jövőben számíthatsz arra, hogy a Pinterest folyamatosan és egyre nagyobb forgalmat terel majd a weboldaladra, a YouTube csatornádra, a blogodra vagy ahová szeretnéd.
Mi az az 5 dolog, amit érdemes másképp csinálnod mint mások?
1. Ne felejtsd el összekapcsolni a weboldaladat az üzleti profiloddal!
A Pinterest oldal készítésekor ügyelned kell arra, hogy üzleti profilként hozd létre. Ha korábban nem így történt, akkor sincs gond, mert egy gombnyomással átalakíthatod a privát fiókod üzletivé (Beállítások à Fiókkezelés). Ezután az első lépéseid között legyen, hogy összekötöd a weboldaladdal (Beállítások à Igényelt fiókok). Ne ijedj meg a kódok láttán, nem igényel programozói tudást, biztosan meg tudod csinálni, a Pinterest végig vezet téged a folyamaton, de ha mégis elakadnál, a Pinterest profil setup szolgáltatásunk keretében minden technikai beállítást elvégzünk helyetted. Hogy miért fontos, hogy az összekapcsolás megtörténjen? Mert így a pinjeid alatt megjelenik a logód és ezzel máris támogatod a márkád épülését, láthatóvá válik a webcímed, így a felhasználók tudni fogják, hogy hol érhetnek el rólad még több információt és végül talán a legfontosabb: elérhetővé válik számodra a Pinterest analitika.
2. Rendszeresen elemezd a Pinterest statisztikát!
Az online marketing egyik legnagyobb előnye, hogy mérhető. Vétek lenne tehát bármit is csinálnod anélkül, hogy figyelembe vennéd korábbi ténykedéseid eredményeit. Úgy pinelni vagy hirdetni, hogy nem elemzed az analitikát olyan, mint térkép és iránytű nélkül nekiindulni az erdőnek. A Pinterestnek mély és sokoldalúan használható analitikai rendszere van, amit folyamatosan fejlesztenek. Legalább havonta egyszer ásd bele magad a számokba, nézd meg a legjobban teljesítő tábláidat és pinjeidet, ismerd meg a közönségedet, tudd meg mekkora forgalmat és bevételt generáltál a Pinterest marketingeddel, melyek a legjobban konvertáló pinjeid, majd pedig vond le a következtetéseket és az alapján folytasd a munkát. Az pedig nem kérdés, hogy hirdetés esetén ez még nagyobb jelentőséggel bír, hiszen ott a pénzed múlik rajta. Tudjuk, hogy a mérőkódok beállítása sokak számára mumust jelent, pedig ez elengedhetetlen a megbízható statisztikához. Ha neked sem ez a kedvenc feladatod, írj nekünk és megoldjuk!
3. Ne pinelj dömpingszerűen!
Ez a blogposzt affiliate linket tartalmaz, ami azt jelenti, hogy ha ezen a linken keresztül vásárolsz, azután én egy kis jutalékot kapok, de ez számodra nem jár plusz költséggel. Kattints ide és olvasd el az Affiliate Tájékoztatómat!
A sikeres Pinterest marketing egyik kulcsa a kitartó, folyamatos és következetes pinelés. Igen, egyszerűbb egyszerre felrakni 1-2 heti pin mennyiséget, aztán elfelejteni az egészet, de a dömpingszerű pinelést nem szereti az algoritmus. Ez olyan hatással van a Pinterest profilodra, mint amikor túl sok cukrot viszel be egyszerre a szervezetedbe. Felpörget, de aztán hamar vége szakad a mámoros érzésnek. Nincs azzal baj, ha tömbösíted a munkát és egy nagyobb időmennyiséget rászánva elkészíted mondjuk 1 hónapra előre a pinjeidet, sőt! De ne egyszerre rakd ki őket, hanem oszd szét, használj hozzá időzítőt, mint például a Tailwind! (Ha ezen a linken keresztül fizetsz elő a Tailwindre, 15 dollár kedvezményt kapsz.)
4. Légy türelmes!
Általánosságban elmondható, hogy a marketing folyamatos építkezést jelent és hosszú távú befektetés. A Pinterestre ez hatványozottan igaz. A rendszeres pinelés mellett adj legalább 6, de inkább 12 hónapot a platformnak, hogy bizonyítson neked. Ne ijedj meg, ha az első pinjeid csak pár megjelenést produkálnak, te csak folytasd a munkát! Ne ijedj meg, ha a grafikon néha hullámvölgyet mutat, te csak folytasd a munkát! Minimum fél-egy évnek el kell telnie ahhoz, hogy el tudd dönteni, érdemes-e a Pinterestbe energiát fektetned vagy tedd inkább a munkát más közösségi média felületekbe.
5. És a legnagyobb hiba...
Mind között a legnagyobb hiba, amit elkövethetsz, ha nem használod a Pinterestet! A Pinterest méltatlanul mellőzött marketing platform, pedig hihetetlen potenciállal rendelkezik, legyen szó márkaépítésről, adatbázis gyűjtésről, weboldal látogatottság növelésről vagy értékesítésről. Vannak olyan szakterületek, ahol „kötelezőnek írnánk elő” a használatát, így például a lakberendezéssel, ház- és kertépítéssel foglalkozó vállalkozások, a divatcégek, a kézművesek, a bloggerek, a DIY témában tevékenykedők, a baba-mama témában működő vállalkozások, a gasztro cégek, tanácsadók, coachok számára és a sort még lehetne folytatni. A Pinterest dinamikusan fejlődő és felfutás előtt álló közösségi média, de lassan épül fel, ezért érdemes mihamarabb elkezdened. Mit szólsz a mához?
Commentaires