Az utóbbi években nagyon sok vállalkozó és vállalkozás a közösségi médiától várja a megváltást, ha marketingről van szó. Sőt, vannak akik mindent egy lapra tesznek fel és sokszor még a weboldalt is egy Facebook oldal helyettesíti. Sokaknak bejönnek a számításaik, másoknak azonban nem és ezért kiábrándulnak a közösségi média platformokból, más utakat, más marketing eszközöket keresve.
Szinte minden közösségi média felület úgy indul, hogy mindent odaad a felhasználóinak: óriási eléréseket, rengeteg lájkot, sok követőt, hihetetlen sikerélményeket. Ha időben szállunk be, igazi nyertesei lehetünk az újabb és újabb felületeknek, de ehhez gyorsan kell reagálnunk és tanulnunk. A többség azonban még a szkepticizmusával küzd, mikor az organikus elérések már elkezdenek esni, így lemarad. Természetes reakciónk, hogy fenntartásokkal vagyunk az új iránt, inkább kivárunk. Kevés az a gyors és bátor vállalkozó vagy vállalkozás, aki fejest ugrik az ismeretlenbe.
A legtöbb közösségi média nem értünk van, ők is ugyanolyan gazdálkodó egységek mint mi. Azért hozzák létre őket, hogy pénzt csináljanak, és miután már sikerült magukhoz vonzani a tömeget, elkezdik monetizálni a felületet. Apránként csökkenteni kezdik az organikus eléréseket, hogy finoman arra ösztönözzék a felhasználókat (elsősorban az üzleti felhasználókat), hogy hirdessenek. Ők pedig hirdetni kezdenek, hiszen szeretnék megtartani azt a bevételt, amit addig a platform hozott nekik. Az elérések esnek, ők még többet hirdetnek, végül hitüket vesztik az adott felületben.
Mi van, ha a közösségi média már nem hozza a várt eredményeket?
A közösségi média, mint hirdetési felület mellett egyre több marketing szakember hívja fel a figyelmet azokra a marketing eszközökre, amelyek nem újkeletűek ugyan, sőt talán lassabbak is, viszont hosszútávon sokkal megbízhatóbban működnek. Így például, hogy legyen a vállalkozónak vagy vállalkozásnak saját weboldala, saját adatbázisa, amire aztán bevetheti az e-mail marketinget, a hírlevél küldést, de szintén az időtálló, bár kétségtelenül türelmet igénylő megoldások közé tartozik a keresőmarketing is. Semmiképpen sem arról van szó ilyenkor, hogy teljesen felejtsük el a közösségi médiát és mint egy durcás óvodás fordítsunk neki hátat! A marketing eszköztárunk megválogatásakor számtalan szempontot kell figyelembe vennünk, köztük azt is, hogy minél szélesebb spektrumát alkalmazzuk a rendelkezésünkre álló lehetőségeknek.
Miért használjam a Pinterestet, ha az is csak egy közösségi média?
Mert nem az. A Pinterest a legutóbb említett keresőmarketing eszköztárába tartozik. Sokan követik el azt a hibát, hogy a többi közösségi média oldallal együtt létrehozzák a vállalkozás Pinterest profilját is, és ugyanúgy posztolnak rá, mint az összes többire, ugyanazokat a felhasználói reakciókat várják, sőt ugyanazokat a mérőszámokat vizsgálják. A Pinterest azonban nem közösségi média, hanem egy kereső felület, egészen pontosan egy vizuális kereső platform, és mint ilyen, a világon a legnagyobb!
Ha mindenáron hasonlítani szeretnénk valamihez, sokkal inkább a Google képtalálati oldalával kellene összevetnünk, hiszen mind kinézetében, mind működési elvében azzal mérhető össze leginkább. A Pinterestnek azonban valóban vannak a közösségi médiumokra hajazó funkciói, úgy mint lájkolás, kommentelés, követés stb., ezért valójában közösségi-kereső (social-search) platformként kategorizálhatnánk. Hogy ezen tulajdonságai vagy a kutatócégek tájékozatlansága miatt vizsgálják-e a közösségi médiumokkal együtt a Pinterestet, nem tudni, de – csak pozitívan! 😊 – örülünk neki, mert így legalább vannak összehasonlításra alkalmas adataink.
Globálisan a Pinterestnek jelenleg 482 millió felhasználója van, ezzel a közösségi média platformok listáján a 15. helyen szerepel, megelőzve például a LinkedIn-t. A magyarországi Pinterest felhasználók száma már 2 millió felett jár. A felhasználók 70%-a nő, tehát egy erősen feminin felületről van szó. Döntő többségében a fiatal, 18-34 éves korosztály érhető el ezen a csatornán. (Forrás: datareportal.com)
Miben jobb a Pinterest, mint a többi?
A Pinterest nem csak abban különbözik a többi közösségi médiától, hogy igazából nem is az. Íme az az 5 tulajdonsága, ami miatt a legtöbben szeretik:
1. Míg a többi platform célja az, hogy magánál tartsa a felhasználókat, a Pinterest erőssége, hogy odatereli a forgalmat, ahová akarod.
Biztosan tapasztaltad már, hogy ha linket (pl. blogbejegyzést, értékesítési aloldalt stb.) osztasz meg a közösségi média felületeken – legalábbis ott, ahol egyáltalán ez lehetséges –, az algoritmus nem nagyon szereti megmutatni azt a felhasználóknak, attól félve, hogy elnavigálnak a közösségi média oldalról. A Pinteresten ezzel ellentétben minden pinen (pin = poszt a Pinteresten) elhelyezhetsz egy linket, amivel oda tereled a felhasználót, ahová csak akarod. A Pinterest tehát tökéletes eszköz arra, ha forgalmat szeretnél vinni a weboldaladra, a blogodra vagy a YouTube csatornádra.
2. A Pinterest posztok sokkal inkább megérik a befektetett energiát, mert hosszabb életűek, mint bármelyik másik. Ennél már csak a blogok élnek tovább.
Míg egy TikTok videó élete mindössze 30 perc, egy Facebook poszté nagyjából 6 óra, egy Instagram bejegyzésé 48 óra (forrás: the-refinery.io), addig a Pinterest pinekre azt mondhatjuk, hogy örökké élnek. Mivel egy keresőről van szó, ha a Pinterestre kihelyezett poszt jól van kulcsszavazva, azt akár évekkel később is megtalálhatja a felhasználó és elvezetheti őt a megadott linkre. Gondolj csak bele: ha ma kiraksz egy grill receptet, jövő nyáron, amikor újra indul a grillszezon, újra grill receptekre keresnek majd a Pinterest felhasználók és a te posztod újra ott lehet a találatok között. Azon ügyfeleinknél, akiknek már régóta mi kezeljük a Pinterest profiljukat, látjuk, hogy az évekkel korábban kirakott pinek újra és újra előkerülnek, és viszik a forgalmat az ügyfelünk weboldalára.
3. Nem kell ismert márkának lenned ahhoz, hogy sikereket érj el a Pinteresten. Kezdő vállalkozóként ugyanolyan esélyeid vannak, mint a legnagyobb cégeknek.
A Pinteresten a felhasználói keresések 97%-a nem tartalmaz márkanevet. Ez azt jelenti, hogy ha egy felhasználó például új konyhabútor vásárlást tervez, a legritkábban írja be a keresősávba azt, hogy pl. IKEA konyhabútor. Az esetek döntő többségében csak annyit fog begépelni: konyhabútor. Ha tehát neked asztalos vállalkozásod van és jól használod a Pinterestet, pontosan ugyanannyi esélyed lesz a felhasználók látókörébe kerülni, mint a legnépszerűbb hazai bútorforgalmazóknak.
4. A Pinteresten a felhasználók sokkal nyitottabbak a vásárlásra, hiszen céltudatosan, valami konkrét dolog után kutatva érkeznek a platformra.
A Facebookra azért mennek fel a felhasználók, hogy megnézzék mi van a családtagjaikkal, ismerőseikkel, barátaikkal, híreket olvassanak vagy éppen a nyaraláshoz szerezzenek inspirációt, az Instagram pedig még mindig a szép képek és videók miatt vonzza az embereket. Ezekre a felületekre tehát a kikapcsolódást, a szórakozás élményét keresve érkeznek a felhasználók. Ehhez képest mi az „arcukba nyomjuk” a reklámunkat, ami sok esetben zavaró számukra, mert egyáltalán nem azért mentek oda, hogy balerina cipőt vagy coach tanfolyamot vásároljanak. Ehhez képest a Pinterestre azért érkezik egy felhasználó, mert mondjuk új burkolatot keres a fürdőszobába. Így ha te éppen burkolatokkal foglalkozol és a szeme elé kerül a te jól bekulcsszavazott pined, akkor ő abszolút nyitottan fog állni hozzád, hiszen éppen azért ment a Pinterestre, mert megoldást keres a problémájára, jelen esetben, hogy milyen burkolatot válasszon a fürdőszobájába.
5. A Pinterestet sokan az internet utolsó pozitív zugának, vagy online oázisnak is szokták nevezni.
A legnépszerűbb közösségi média felületeken napjainkra eluralkodott a negatív kommentáradat, a trollkodás, amitől egyre többen menekülnek nem csak a felhasználók, de a tartalomszolgáltatók is. Mindez a Pinterestre egyáltalán nem jellemző. Eleve sokkal kevesebb a hozzászólás, de arra sem jellemző a negativizmus. Pinterestezni egyszerűen szeretnek az emberek. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint annak a kutatásnak az eredménye, amelyben azt tették fel kérdésként a résztvevőknek, hogy melyik az a közösségi média felület, amiről az utolsók között lennének csak hajlandóak lemondani. A felmérés szerint a Pinterestet a legvégső esetben törölnék csak a készülékeikről.
Ha már évek óta használod a Pinterestet, akkor érdemes egy pillantást vetned a webanalitikára. Nagy valószínűséggel azt tapasztalod majd, hogy különösebb foglalkozás vagy hirdetés nélkül is észrevehető mennyiségű forgalmat terel a weboldaladra. Képzeld el, hogy mi lenne, ha egy kis energiát is fektetnél bele? Audit szolgáltatásunk segítségével átfogó képet kaphatsz a Pinterest profilod jelenlegi működéséről és konkrét javaslatokat arra vonatkozóan, hogy min érdemes javítanod ahhoz, hogy kihozd belőle a maximumot.
Vettünk már a kezünkbe több tíz milliós megtekintéssel rendelkező Pinterest profilt is, és bámulatos volt látni, hogy a tudatosan kihelyezett pinek mennyivel jobb eredményt érnek el, mint amelyek az RSS feedből automatikusan átemelődnek. Mindig van tehát hová fejlődni!
Ha nincs még Pinterest oldalad, akkor szívesen segítünk nulláról felépíteni azt, hogy neked már csak pinelned, azaz posztolnod kelljen rá, és szívesen megtanítjuk a közösségi média felületeid felelősét, vagy akár a komplett marketing csapatodat arra, hogyan is kell ezt jól csinálni.
Ha az olvasottak alapján úgy határozol, hogy a jövőben szeretnéd bevetni a Pinterestet, mint marketing csodafegyvert, akkor ITT tudasd velünk, hogy először is gratulálhassunk neked a döntésedhez, másodszor pedig segíthessünk neked a megvalósításban!
Helló barátaim, mint igényes szerencsejátékos, aki értékeli az innovációt és a megbízhatóságot, a WeissBet casino minden tekintetben felülmúlta az elvárásaimat. A kriptovaluták zökkenőmentes integrációja a játékok széles választékával és a nagylelkű bónuszokkal kombinálva a platformot nagyszerű választássá teszi az online szerencsejátékok szerelmesei számára. Akár klasszikus kaszinójátékokkal játszom, akár a legújabb nyerőgépeket fedezem fel, mindig számíthatok a WeissBetre, hogy kivételes játékélményt nyújtson számomra. Ami a leginkább lenyűgöz, az a platform elkötelezettsége az ügyfelek elégedettsége iránt. A WeissBet segítségével magabiztosan játszhatok, és mindenkinek ajánlom!