A Pinterest hirdetések, a videós pinek és az ötletpinek (bevezetésekor story pinek) Magyarországra érkezése óta kétségtelenül a legnagyobb esemény a Pinterest kreátorok és marketingesek körében, hogy végre magyar kulcsszavakra is lehet keresni a Pinterest Trends-ben.
A Pinterest Trends-ben egészen mostanáig csak az USA-ra, az Egyesült Királyságra és Kanadára lehetett szűrni, azaz az egyes kulcsszavakra kapott trendeket, kapcsolódó témákat csak a fenti országokra vonatkoztatva lehetett vizsgálni. 2022. szeptember végén azonban átalakult a Pinterest Trends és a választható régiók között feltűnt Kelet-Európa is. Igaz, hogy a kapott adatokban még ömlesztve szerepelnek a lengyel, román, szlovák és magyar szavak, de a fejlesztésnek így is nagyon örülhetünk.
De mi az a Pinterest Trends?
A Pinterest Trends a Pinterest egyik analitikai alkalmazása, amely abban segíti a pin kreátorokat, hogy a témájukat tekintve leginkább releváns kulcsszavakat használhassák. A megfelelő kulcsszavazás ugyanis az egyik – ha nem a – legfontosabb tényezője a sikeres Pinterest marketingnek.
Hol találod a Pinterest Trends-et?
A Pinterest profilod felső menüjében, az Analitika menüpontot lenyitva a Trends (magyarul: Felkapottak) menüpontra kell kattintanod és már meg is érkezel a Pinterest egyik kulcsszó-aranybányájába.
Mire tudod használni a Pinterest Trends-et?
1. A legkeresettebb kifejezések áttekintésére
Amikor megérkezel a Pinterest Trends oldalára, alapbeállításként a növekvő trendeket láthatod. Ez azokat a kulcsszavakat, -kifejezéseket takarja, amelyek iránt a keresés az elmúlt 90 napban leginkább megélénkült. Érdemes egy kicsit tovább kalandozni és átállítani a trend típust például a szezonális trendekre, amely azokat a kulcsszavakat mutatja meg, amelyeket évről évre kiemelkedően sokan keresnek az adott szezonban. Ha a szezonális trendekre szűrve átállítod a dátumot például tavaly decemberre, akkor máris megkaphatod a karácsonyi időszak legkeresettebb kifejezéseit, ami nagy segítség a karácsonyi tartalmaid elkészítésekor. Tudsz még szűrni havi és éves trendekre is, utóbbi például kapóra jön, ha bizonytalan vagy, hogy egyáltalán érdemes-e energiát fektetned a Pinterest marketingedbe, mert egy évre visszamenőleg megmutatja a legjobban keresett szavakat.
2. Éves trendek vizsgálatára
Ha kiválasztasz egy kulcsszót (én most az őszi divatra kattintottam rá), akkor 1 évre visszamenőleg meg tudod nézni, hogy az adott kifejezésre mikor kerestek többen és mikor kevesebben. Látszik, hogy az őszi divatra kb. július közepén kezdtek el keresni a felhasználók. Általában is az a jellemző, hogy másfél hónappal korábban kezdenek rákeresni a szezonális témákra. Ez számodra azt jelenti, hogy ha divattal foglalkozol, akkor ősz témában július közepén kell elkezdened pinelni, hogy mire igazán aktuális lesz a téma (ez esetben augusztus vége-szeptember eleje), a te tartalmaid már „ellepjék” a Pinterestet.
3. Keresési trendek összehasonlítására
Ez az egyik kedvencem! Tegyük fel, hogy food blogger vagy, de fogalmad sincs, hogy mi érdekli jobban a felhasználókat a Pinteresten: az almás vagy a körtés sütemények? Melyikről pinelj többet ősszel? Ha beírod az almás süteményeket, majd hozzáadod a kereséshez a körtés süteményeket is, akkor a két keresési trendet egymás alá rajzolja neked a Pinterest Trends és láthatod, hogy alapvetően inkább almás sütikre keresnek a pinterestezők, de van egy rövid időszak, amikor a körte átveszi a vezetést. Ennek megfelelően tudod időzíteni a tartalmaidat is.
És persze minden keresést tudsz árnyalni életkorra és nemre szűrve is, a trendeknél pedig még a legnépszerűbb pineket is kidobja neked a rendszer, amiből ihletet meríthetsz a pinjeid elkészítéséhez.
Mikor használd a Pinterest Trends-et?
Évente egyszer érdemes megismételni a kulcsszókutatást és olyankor a Pinterest Trends is előkerülhet, szezonális keresőszavak esetében azonban minden esetben érdemes megnézned a trendeket.
Ha szeretnél még több tippet kapni és még sikeresebb lenni Pinteresten, olvasd a blogomat hétről hétre és kövess a Pinteresten: @redpinmarketing.
Comments