top of page
Search

Hogyan írj jól blogot?


Ha esetleg felmerült már benned, hogy a blog elavult dolog, akkor megnyugtatlak: nem az. A blog olyan, mint a farmer – sosem megy ki a divatból. Egész egyszerűen azért, mert amit tud, arra manapság is nagy szüksége van minden, a marketingre valamit is adó vállalkozásnak, így neked is.



Egy weboldalon belül megtalálható tartalmas blognak számos előnye van. Ha például sok és jó kulcsszót használsz az írásaidban, akkor sokkal jobb helyezést érhetsz el a Google-ban vagy más keresőkben. Ezt a tudományt hívjuk SEO-nak, magyarul keresőoptimalizálásnak.


Egy jó blog tulajdonosaként a témád szakértőjének tűnhetsz a látogatóid, ügyfeleid, vevőid szemében, hiszen a tudás, amit az írásaidban megosztasz, bizalmat kelt az olvasókban. De a blog pénzkereső forrás is lehet, ha affiliate linkeket használsz benne, jó poszt téma a közösségi média felületeiden és végül, de nem utolsósorban hasznos tartalom a Pinterest szempontjából.


Ez a blogposzt affiliate linket tartalmaz, ami azt jelenti, hogy ha ezen a linken keresztül vásárolsz, azután én egy kis jutalékot kapok, de ez számodra nem jár plusz költséggel. Kattints ide és olvasd el az Affiliate Tájékoztatómat!


A Pinterest algoritmusa folyamatosan pásztázza az új tartalmakat a platformon. Új tartalomnak számít az új kép és az új link. Az újabb és újabb képek gyártása nem jelent gondot, főleg ha Canva-t használsz, annak is az előfizetéses változatát, hiszen akkor nagyjából végtelen a felhasználható fotók és videók mennyisége. Új linket azonban elsősorban két dologgal tudsz létrehozni: ha új terméket/szolgáltatást vezetsz be vagy ha új blog bejegyzést teszel közzé. Hát, ezért olyan fontos a sikeres Pinterest jelenléthez a blog.



A Pinterest egyik legfőbb és egyben legjobb tulajdonsága, hogy direkt forgalmat terel a weboldaladra. Vagyis míg a Facebook algoritmus hátrébb sorolja a platformról kifelé mutató linkeket (így a megosztott blog cikkeket is), az Instagramon pedig a bio kivételével sehol sem tudsz linkeket megosztani, addig a Pinteresten minden egyes kihelyezett tartalmadat (kivéve az ötletpineket) linkelni tudod, amire ha valaki rákattint, már meg is érkezett a weboldaladra.


Igen ám, de a Pinterest ereje itt véget ér. A potenciális ügyfelet, vásárlót elviszi az oldaladra, de eladnia már a blognak kell. És akkor most jön a lényeg: hogyan írj jól blogot, azaz hogyan készíts olyan bejegyzéseket, amiből konverzió születik. Íme 5 tipp, amit érdemes megfogadnod:


  1. A blog bejegyzésben használj linkeket! Fogalmazd meg úgy a szövegeidet, hogy azokba be tudd építeni a termékoldalaid vagy a szolgáltatásaid linkjét. Ebben a blog bejegyzésemben találsz rá példát.

  2. Az új feliratkozó is konverziónak számít. A blog bejegyzéseidbe szúrd be a regisztrációs formot az éppen aktuális webinarodra, a letölthető e-bookodra vagy akár hírlevélre is feliratkoztathatsz.

  3. Használj affiliate linkeket! Keresd meg azokat az affiliate partnereket, akiket jó szívvel ajánlasz másoknak, építsd be a tőlük kapott linkeket (mint például én a Canva-t ebben a cikkben), és keress vele pénzt!

  4. Általában minden blogszerkesztő felület lehetővé teszi a korábbi blog bejegyzéseidre való hivatkozást. Élj ezzel a funkcióval, kínálj még több olvasnivalót a látogatóidnak, ezzel további ajtókat nyitva arra, hogy vásároljanak, rendeljenek tőled.

  5. Hivatkozz a blog cikkeidben a közösségi média felületeidre, kérd meg az olvasóidat, hogy csatlakozzanak az oldalaidhoz, csoportjaidhoz, hiszen ezzel is építheted a követőbázisodat, akikből később vásárló, ügyfél, megrendelő lehet.



+1: A blog bejegyzésedhez készített pin képét szúrd be a szövegbe, így ha valaki a Pinteresten egyből rákattintott a pinedre és elfelejtette táblára menteni, a cikkedből még mindig megteheti azt.


Szeretnél mélyebbre menni a Pinterest rejtelmeiben? A Te vagy a brand "Pinterest üzleti célokra" kurzusán még több hasznos tudásra tehetsz szert a témában. Ha jelentkezel, használd a REDPIN10 kuponkódot és spórolj 10%-ot a tanfolyam árából!

85 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page