top of page
Search

Hol keresd és hol használd a kulcsszavakat Pinteresten?


Az első dolog, amit a Pinterest esetében át kell kapcsolnod magadban az az, hogy ez nem közösségi média. A Pinterest egy kereső, pontosabban egy vizuális kereső, ezért inkább a Google-lal kell egy lapon említenünk. Innentől pedig már egyértelmű, hogy a Pinterest sikerének kulcsa a kulcsszavakban rejlik.



A Pinterest SEO azonban egy kissé eltér az általános értelemben vett keresőoptimalizálástól. Természetesen hasznos és jó kiindulópont lehet, ha van egy Google keresőszavas listád, de könnyen lehet, hogy ami ott működik, arra a Pinteresten nem vagy nem úgy keresnek a felhasználók. A Pinterest kulcsszavakat ezért elsősorban a Pinteresten belül érdemes keresned.


Nyiss egy új excel táblát, melegítsd be az ujjaidat és indulhat a gyűjtés! 50-100 kulcsszóig meg se állj!


És most következzen a „hol keresd”-re a válasz:


Keresősáv:

Én most a cipő szót írtam be, amire a legördülő listában azonnal megjelennek a Pinterest felhasználók által leginkább keresett kifejezések. Az a jó, hogy ez egyúttal egy sorrendet is jelez, tehát ebben az esetben a „cipők” lesz a leggyakrabban keresett szó, a második a cipőfűzés és így tovább.

Ha rákattintasz a „cipők” szóra, akkor a találati oldal tetején újabb kulcsszavakat találsz, ebből látszik, hogy cipő témában a Nike cipőket keresik a leginkább. Itt újra kattinthatsz bármelyikre és jó eséllyel újabb kulcsszavakra bukkansz. A Nike szó esetében biztosan. Kipróbáltam. 😊




Felkapottak (Pinterest Trends):

A Felkapottak menüpontot az Analitika menüben találod. A cipő szónál maradtam, és a grafikon alatt láthatod, hogy felajánlja neked a rendszer a kapcsolódó kifejezéseket, ezek lehetnek az újabb kulcsszavaid. Ráadásul itt össze is hasonlíthatod, hogy az év melyik szakában melyik kulcsszóra keresnek inkább. Ebben a cikkemben részletesen írtam a Pinterest Trends használatáról, olvasd el!



Ötletpin címkék:

Az ötletpineket tudod címkézni, ami azt jelenti, hogy megadhatsz olyan keresőszavakat, amelyek kapcsolódnak a te tartalmadhoz és amire ha egy felhasználó rákeres, nagy valószínűséggel a te pined is érdekelni fogja. Az egyszerűség kedvéért itt is a „cipő” szót írtam be és láthatod, hogy a lenyíló listában sok-sok újabb kulcsszó található.




És még:

Érdemes egy pillantást vetni a Pinterest Ideas oldalra, innen is meríthetsz inspirációt a kulcsszó listád elkészítéséhez, ráadásul itt azt is láthatod, hogy éppen aktuálisan melyek a legkeresettebb kifejezések egy adott témán belül, sőt akár a pin designok készítéséhez is szerezhetsz ötleteket. A pin tervezés alapjairól itt olvashatsz bővebben.



Végül, de nem utolsósorban érdemes a konkurenciát is górcső alá venni, ők mit használnak, esetleg melyek a visszatérő kifejezések stb.


Ha úgy érzed, hogy már minden irányból körüljártad a témádat és az excel táblád már tömve van keresőkifejezésekkel, akkor válaszd ki a 10 legfontosabbat közülük. Ezek lesznek a fő kulcsszavaid, amelyeket a lehető legtöbb helyen, a legtöbb alkalommal használsz majd.


És akkor most jön a „hol használd” rész:


Pinterest profilod elnevezésében:

Ez nálunk a Red Pin Marketing, ahol ideális esetben ez állna: Red Pin Marketing I Pinterest marketing ügynökség, de nem áll, mert a rendszer valamiért nekünk nem engedi meg a módosítást. De minden ügyfelünknél így járunk el, tégy így te is.


Pinterest profilod leírásában:

Itt nincs karakterlimit, de azért ne írj regényt. 3-4 sor elegendő lesz, abba már bőven férnek kulcsszavak. De ne csak felsorold őket, hanem fogalmazd mondatba, az sokkal profibb.


Táblák neve:

Sokszor találkozunk azzal, hogy a táblák neveire úgy tekintenek, mint a weboldal menüpontjaira. Te ne kövesd el ezt a hibát! A táblákat ugyanúgy a kulcsszavak felhasználásával kell elnevezned.


Táblák leírásai:

Nagyban segítheted az algoritmust a tartalmaid bekategorizálásában, ha a tábláidhoz elkészíted a leírásokat. Itt is használj mondatokat és jó sok kulcsszót!



Pin felirat:

Nagyon jól működő taktika, ha egy-egy kulcsszót elhelyezel magán a képen vagy videón, amit pinként feltöltesz. A Pinterest algoritmusa ugyanis olyan intelligens, hogy képes a képeket is olvasni.


Pin cím:

Itt egy 100 karakteres limitbe kell beleférnie a legfontosabb kulcsszavaid közül néhánynak. A címnek nem feltétlenül kell megegyeznie a pin felirattal, sőt! Ha eltérő szövegeket használsz, a kulcsszavakat is jobban tudod variálni.


Pin leírás:

500 karakterbe már elég sok minden belefér, használd is ki a limitet, amennyire csak tudod. Azért vigyázz, ne halmozd a kulcsszavakat, a mondataid legyenek értelmesek. Inkább használj kicsit kevesebb keresőszót, semmiképpen se erőszakold meg a szöveget.

Ha igazán profi akarsz lenni, akkor az elkészített pin képet vagy videót is kulcsszavak felhasználásával nevezed el. Mi is így csináljuk a Red Pin Marketingnél. Elkészítjük, letöltjük, elnevezzük, feltöltjük. Macerásnak tűnhet, viszont ez nem csak a Pinterest jelenlétedet támogatja. Ha így töltöd fel a honlapodra, azzal a weboldalad keresőoptimalizálását és ezáltal a Google helyezésedet is támogatod.


De van itt még valami: a hashtagek!


Nem! Nein! No! A Pinteresten nem használunk hashtageket! Sok helyen találkozhatsz még vele a mai napig, de a Pinterest algoritmusa már jó ideje nem veszi figyelembe az így elhelyezett kulcsszavakat. Még egy dolog, amivel a Pinterest esetében nem kell foglalkoznod. Pipa.


Ha szeretnél jobban elmélyülni a Pinterest marketingben és jobban megérteni a kulcsszavazás módszerét, akkor jelentkezz a Te vagy a brand „Pinterest üzleti célokra” tanfolyamára! Az online élő workshop keretében mindent megmutatunk neked a gyakorlatban, sőt ott helyben el is kezdheted összeállítani a saját kulcsszólistádat, ha kérdésed van, azonnal meg is válaszoljuk, és személyre szabott tanácsokat is kaphatsz. Jelentkezéskor használd a REDPIN10 kódot és így 10%-kal kedvezményesebben vehetsz részt a kurzuson.

98 views0 comments
bottom of page